sâmbătă, 23 mai 2009

Romanisme

Azi am fost sa-mi cumpar vopsea, ca cica n-au culoarea aia la salon. Evident, dupa ce m-am zgait la toate nuantele care aveau coduri (corect, de ce sa scrie rosu, verde, galben cu picatele, era 4FV, HGV - wtf !!), a venit diva care sigur manca excesiv si 1 ora pe zi isi dadea cu rimel sa-mi zica cum ca nu se mai vinde vopseaua aia (!!) persoanelor fizice.
Sa-nteleg ca a dedus ca sunt fizica dupa cum aratam. M-am zgait in continuare ignorand-o, bine macar ca nu aveau culoarea ca muream cu ea de gat !

Ma intorc, ma opresc la banca sa-mi resetez parola la online banking. Eu asteptam cumintica, aia manarea ceva p=acolo in timp ce-mi povestea cum isi dau romanii toate cifrele de pe card, userii, cnp-urile prin tot felul de mailuri sau la telefon. Ma chinuiesc sa generez o parola pe care sa n-o uit, iese, cu greu. Dupa ce o introduc entuziasmata, imi zice ca tre s-o schimb cand ajung acasa. O intreb de ce, tocmai am pus-o, ea n-a vazut-o.. nu stie sa explice, plec bombanind. Acum ce parola pun??
Ma opresc in final in zona, in the hood, cum zice blondutza. Zic sa ma duc in piata, sa iau niste fructe. Intru, ma apuc sa privesc interesata.Toata lumea sare cu gustatul. Nu, multumesc, raman cu privitul.

Cautam capsune romanesti. Vag, stiu. Si ma apuc sa citesc preturile scrise pe carton: capsuni, capsuni aromati, capsuni romanesti, capsuni aromati si f dulci. Ma uit stramb. Experienta mea de capsunara mi-a scos clar in evidenta turcismele. Alea mari, grase si cu cozi. Si ziceau ca sunt romanesti. Decid sa iau de la intrare, aratau bine, nu erau vanduti de tigani (am o problema, da, stiu, recunosc !).

Vad cirese, si-alea multe. Ma opresc la unele care-mi plac. Pietroase, 15 lei. Ma uit la nenea. Zicea ca sunt de Focsani. El, 150kg si negru tuci. Cu mustata. A.. deci asa arata aia de la focsani..Plec si de la el.
Iau unele, fara sa zica locatia. Pareau mici, normale si mai viermanoase. Sigur sunt romanesti.

Ajung acasa, mananc altceva, evident, bag totul in frigider, ma asez in pat si-mi aduc aminte ca am terminat cu primi bani pt vacanta de anul asta.. si nu erau ai mei :D

Niciun comentariu: